måndag 13 november 2017

Tillbaka till jobb!

Måndag och ny vecka på gång. Vaknade av att det var lite vitt på marken och känslan att det är vinter och att julen är på väg är ett faktum. Gör mig ingenting! Älskar julen, men inte vintern..
Samtidigt som det är så mysigt kryper det upp en sorts ångest runt julen, alltid då mamma gör sig som mest påmind och finns med i tankarna hela tiden.
När vi kokar skinkar, pyntar granen... det är det som är jobbigaste varje gång... då rullar tårarna nerför kinden... det är nåt som jag har med mig sen alla år att vi pyntade granen som alltid var så fin... hon älskade också julen.... hon gjorde den så mysig så det är väl därför jag älskar julen, och jag hoppas att jag för över den känslan till min dotter, att hon ska känna att det var en av det mysigaste stunder på året....

Har varit riktigt duktig idag, känner att jag måste komma igång med livet igen... tråkigt att vara sjuk och bara låta dagarna flyga förbi och inte kunna göra nåt, man blir inte rik att vara sjukskriven.
 Jag sökte jobb idag på en fabrik här som behöver personal. Hoppas verkligen det leder till nåt... tyckte det lät positivt men man vet aldrig, men man måste vara positiv i sitt tänkande! :)

Håll tummarna för mig nu!


                                                                        Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar