tisdag 3 oktober 2017

Operation!

Nu är jag tillbaka igen och ska försöka hålla denna uppdaterad :)

Är inne i en period då jag känner att ag måste skriva av mig lite.
Har haft ett händelserikt år, en livsförändring

29/11-16 gjorde jag nåt som skulle förändra mitt liv till det bättre. Jag gjorde en gastric sleeve och jag är överlycklig att just jag fick denna möjlighet att få den hjälp som jag behövde.

Har haft de jobbigt med både depression, reumatisk värk, utbrändhet, diabetes, högt blodtryck.
 Under åren då jag hade det som jobbigast smög sig vikten på och det blev ohanterligt. Har alltid försökt att gå ner i vikt och verkligen kämpat under alla år, det gör ju inte att man mår bättre när man känner sig värdelös och inte ens klara det.

JAG FICK NOG!
Kände att jag måste på något vis få hjälp med detta och tog upp det med min läkare för nåt år sen att jag skulle vilja ha hjälp med en operation för att få ordning på vikten.
Han var inte positiv till detta och ville inte remiss för jag skulle ändå inte få nån. Grejen är att jag hade inte det BMI som man skulle ha, låg under det man skulle ha men på grund utav allt som jag bar med mig i kroppen så skicka vi in en remiss. Och nu sitter jag här opererad! Ångrar ingenting! Jo, att jag inte gjorde det tidigare :)

Har under detta året kämpat mig ner i vikt för det går inte automatiskt men det är till stor hjälp!
Har vänt upp och ner på mitt liv helt totalt vilket har varit nödvändigt, men det är inte så lätt när man under hela livet har levt på ett annat sätt.
Är faktiskt stolt över mig själv och trivs bättre med mig själv, har lagt om kosten rejält, kommit igång med motion, t.o.m börjat jogga som jag har längtat efter. DET GÅR ÅT RÄTT HÅLL!

Har fram till nu gått ner 18 kg men har 7 kg kvar tills jag är nere på normalt BMI och inte vara överviktig, känns bra! Men framför allt känns det bra att jag har fått sluta med biabetesmedicin! Det var mitt mål och jag har kommit dit, kroppen mår bättre!

De sista kilonen som jag har kvar har jag tagit hjälp av viktväktarna, rätt mat, mycket motion och möten en gång i veckan för att visa att jag sköter mig.

Ska iväg till doktorn i Torsby som gjorde min operation på 1-års kontroll och se vad han säger. Nya prover som ser hur min nya kropp mår!

Tack för idag!

1 kommentar: